Maya hi maya ho

Hej!

Hundra år sen, så nu känner jag att det är dags att skriva lite.

Nu ska jag berätta en kul sak som hände när vi var på Tallinnkryssning med Anna och Henrik.

Aa, iallafall.

Anna har tjatat i flera år varje gång vi var varit ute på krogen om att hon vill dansa till Dragostea din tei, eller maya hi maya ho, som hon säger. Den där gamla plågan ni vet. Inget fel på den egentligen. Hon har gått fram till DJ:s och sagt att hon gärna vill höra maya hi maya ho. "Ja, okej..." säger DJ:n och sen har vi stått väntat på att den ska spelas. Men den har liksom aldrig kommit... 
Besvikelsen har varit stor.

Hon försökte självklart även på Tallinn-båten. Gick fram och visade ett sms där det stod vilken låt hon önskade.

Sen fösvann hon.

Jag och Totte stod kvar på dansgolvet och dansade. Plötsligt börjar låtjäveln spelas och alla blir jätteglada! Folk hoppar runt och sjunger med och tycker det är jätteroligt! Hela Östersjön gungar!
Jag börjar skrika "Aaannaaa, Anaannnaaaa!!!" och springer runt och letar. Hon är verkligen borta. Precis innan låten är slut hittar jag på henne, då har hon gått och letat efter Henrik. Han hade tydligen gått iväg nånstans och satt sig. Hahaha... alltså... så.. typiskt.
När hon äntligen får dansa till Maya hi maya ho så går hon och försvinner.

Jaja, shit happens. Det var i övrigt en väldigt rolig kryssning.

Mina närmsta planer är att duscha och äta lite wienernougat som jag gjorde igår. Sen... få vi se.
Kanske ta med mig kokboken och gå till affären. Är där kanske 1-2 gånger om året.
Skämt åsido.
Tjipp




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0